نمای خشک

در سیستم نمای خشک برای اتصال آجرها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود. برای اتصال آجرهای مخصوصی که در این سیستم به کار می روند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود. مزایای سیستم نمای خشک با آجر عبارتند از:
عدم نیاز به کارگر حرفه ای جهت نصب: در سیستم نمای خشک نصب آجر و ریلها تنها به صورت مکانیکی است بنابراین اجرای این سیستم نیاز به کارگر حرفه ای ندارد.
سرعت اجرای بالا: در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارچوب های فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب می شوند و نیز به دلیل امکان آماده سازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش می یابد.
عدم ایجاد ضایعات ساختمانی و سروصدا: سیستم نمای خشک بدون برداشتن سطح دیوار موجود، مستقیما بر روی دیوار قابل اجرا بوده و بنابراین اجرای این سیستم بدون ایجاد ضایعات و زباله های ساختمانی معمول و همچنین بدون ایجاد سر و صدا می باشد.
کاهش اتلاف انرژی :در سیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم می شود سپس چهارچوب یا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می باشد، به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهار چوب نگه دارنده قرار گیرد. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد خود بهترین عایق حرارتی می باشد لذا این سیستم نقش به سزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد.
آسانی اجرا برای ساختمانهای مرتفع: اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، در قسمت های مرتفع ساختمان بسیار سریع تر و آسان تر از سایر نماها مانند نمای آجر می باشد. همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبتهای دوره ای به خصوص در ساختمانهای مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانه های مسکونی کم ارتفاع، پرهزینه است و معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرد.
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است

    پیمایش به بالا